1. Avaleht
  2. Ilu-uudised
  3. 21. sajandi parim reklaamikampaania ülistab loomulikku ilu
21. sajandi parim reklaamikampaania ülistab loomulikku ilu

21. sajandi parim reklaamikampaania ülistab loomulikku ilu

dove real beauty campaignReklaamigigant Advertising Age tunnistas 21. sajandi parimaks reklaamikampaaniaks Dove “Real Beauty” kampaania. Karmist konkurentsist võitjana väljunud Dove seljatas enam kui 50 globaalset brändi, teiste seas Nike, Budweiser ja Old Spice.

Dove “Real Beauty” (eesti k. tõeline ilu) kampaania eesmärk on tõsta naiste enesehinnagut loomulike kehade propageerimise kaudu. Kampaania algas 2004. aastal ja selle ajendiks oli samal aastal läbi viidud uuring, mille järgi peab kõigest 4% naistest end ilusaks. Jahmatav tulemus inspireeriski algatama kampaania, mille missioon on innustada naisi väärtustama oma keha ja tundma end selles enesekindlalt.

dove-evolution-adLoomulikku ilu ülistava kampaania raames valmis 2006. aastal video nimega “Evolution” (eesti k. evolutsioon), mis keskendub fototöötlusele ja selle mõjule ebarealistlike ilustandardite juurdumisel. Video keskmes on naine, kelle pilt muudetakse Photoshopi abil sedavõrd veatuks ja täiuslikuks, et see kaotab seose naise loomuliku välimusega. Klipi sõnum leidis kogu maailmas kaasamõtlejaid ning innustas naisi avalikult fototöötluse ja loomuliku ilu moonutamise teemal sõna võtma.
VAATA VIDEOT SIIT!

Kampaania teine ülipopulaarne video “Beauty Sketches” (eesti k. ilusketšid) valmis 2013. aastal ajendatuna uuringust, mille järgi peab 54% naistest iseennast enda suurimaks kriitikuks. Videoeksperiment näitab,  et naised hindavad enda välimust ülikriitiliselt, võimendavad oma iluvigu ja kirjeldavad end esmajoones negatiivsete omadussõnadega. Samal ajal saab aga videost näha, kuidas võhivõõrad kirjeldavad neid esmakordse kohtumise järel üksnes positiivselt ja toetavalt. Mõtlemapaneva video eesmärk on näidata, et naised on ilusamad, kui nad ise arvavad.

Madal enesehinnang on terav probleem paljude tüdrukute ja naiste jaoks ning sageli on selle põhjuseks ühiskondlikud ilustandardid, mis on loomulikust kehast kaugele triivinud. Dove kampaania fookuses on loomulik naisekeha ning “ebatäiuslikkuse” ülistamine, mille toel soovitakse tõsta naiste enesehinnangut ning murda ebareaalseid iluideaale.

Head Uudised GoodNews