Avaleht Ilu-uudised Ilusalongis luuakse naiseilu südame ja oskustega
Ilusalongis luuakse naiseilu südame ja oskustega
Ilu-uudised
0

Ilusalongis luuakse naiseilu südame ja oskustega

0
5656-20
Vasakult Juuksurid Liane, Dimitri , Merike ja Jumestaja Ilona

Meeste mõttemaailmas sibab ringi üks ärritunud küsimus: mida need naised seal ilusalongis teevad ja veel nii pikalt? GoodNews katsub selle välja selgitada Viljandi ilusalongi Dstyle võluvate töötajate, jumestaja Ilona ning juuksurite Liane, Merikese ja Dima, abiga.

Vastused on kokku võetud nende arvamustest.

Miks naised üldse ilusalonge külastavad? On see edevusest või vajadusest? Ja kas enda pärast või tahavad teistele, näiteks meestele, meeldida?

Tavapärane on see, et tullakse enne mingisugust sündmust. Tihti tullakse sellegi tõttu, et soovitakse lihtsalt igapäevaselt hea välja näha. Naised käivad ilusalongis siiski iseenda pärast ja kui veel mehelt lisaks kiidusõnu saavad, on see ainult plussiks.

5656-2
Jumestaja Ilona

On kliente, kes tulevad salongi soengut tegema kindla põhjusega. Näiteks soovivad lokke, kuna need pidavat mehele väga meeldima. Osad kliendid on juuksurile kurtnud, et teisedki kipuvad juba märkust tegema, et soeng või juuksevärv on liiga väljakasvanud. Alati on hea saada teistelt komplimente, kuid ennekõike käiakse ikkagi seepärast, et ennast ise hästi tunda.

On olnud juhtumeid, kui klient on soovinud uudishimust lihtsalt katsetada kas jumestaja kätt või hoopis küsida individuaalselt mõnd ilunippi, mida Dstyle jumestaja alati hea meelega ka jagab. Naised üldjuhul ei tule ega räägi, kelle jaoks nad end ilusaks teevad. Eelkõige on ilus jumestus, korras kulmud ja pilkupüüdvad ripsmed kokku see, mis tõstab nende enesekindlust, mille kaudu tekib suurem rahulolu nii endale kui kiirgab ka omakorda kõikidele teistele. Jumestajat külastatakse sündmuste puhul nagu näiteks pulmad, sünnipäevad, firmade peod ja tüdrukute õhtud jms. Veel on üheks põhjuseks, mis inimesi salongi toob, fotosessioonid. Need on hetked, mil soovitakse erilised välja näha. Ennast käivad ilusaks tegemas ka esinejad ja võistlejad ning viimase aja trendina isegi meesterahvad, kes valmistuvad näiteks pulmadeks või pildistamiseks. Tihti tullakse katma iluvigu.

Kas naised teavad reeglina juba ette, mida tahavad või küsivad pigem nõu?

5656-10
Juuksur Dima

Enamikel juhtudel kindlat soovi pole. Nad soovivad päris tihti katsetada midagi täiesti uut, näiteks lõikust või värvi, kuid lõpptulemuse visioon tuleb siiski juuksurilt, võttes arvesse juuste seisukorda, kliendi nahatooni ja näo kuju.

Tavaline klient on enamasti selline, kellel on aastatega välja kujunenud oma soeng ja värv, mida juuksuriga täiendatakse või uuendatakse. Lõpuks usaldatakse ikkagi juuksureid. Leidub kliente, kes lasevad iga kord teha midagi uut ja lasevad seega professionaali fantaasial lennata, mis on ilutegijate meelest vägagi tore.

Kliendid, kes on eelnevalt sirvinud veebist külastatava jumestaja portfooliot või käinud salongis varemgi, usaldavad teda täielikult. Loomulikult viiakse läbi iga meigiteenuse eel väike konsultatsioon, selgitamaks välja kliendi soovid ja ootused. Jumestajatele on tavaline sobitada jumestust riiete-, juukse- ja aksessuaaride toonidega, aga seda muidugi juhul, kui kliendile nii sobib. Jumestamine ongi tegelikult kahe inimese koostöö. Eestlane eelistab tihtilugu tagasihoidlikkust, kuid iluteenindaja hea portfoolio annab neile julguse katsetada, olla eriline ja silmapaistev.

Kui lihtne on teha tavalisest naisest printsessi või kuningannat?

5656-15
DStyle ilus silt maja ees

Meile meeldibki teha eriti just sellist tööd, kus on muutus selgelt näha ning siiani oleme suutnud kõik tuhkatriinud printsessiks muuta. Kõik meie kliendid on sisemuselt printsessid ja õige lõikuse ning värviga tuleb see kergesti välja. Kindlasti on ka selliseid keerulisemaid juhtumeid, kus klient ise on väga ebakindel, mis võib meie töö raskemaks muuta, kuid tuleb olla positiivne ja seeläbi muutub ka klient selliseks. Mõne värvitulemuse soov on tõesti keeruline, kuid kõik on teostatav ja meie arvamus on selline, et kui on vahepeal ka midagi keerulist, siis toobki see igapäevatöösse põnevust. Pigem tegeleme ikkagi lihtsamate asjadega. Oskustega ja pikaajalise töökogemusega muudetakse meie salongis iga printsess eriliseks kuningannaks.

Kui sageli naised ilusalongis käivad?

5656-7
Jumestaja Ilona kliendiga

Haruharva kohtab neid, kes käivad aastas korra-kaks. Enamus käib ikka kuu või kahe tagant. Väljanägemist peetakse suhteliselt tähtsaks ja kui juba salongis käima hakatakse, jäädakse seda tegema pea iga kuu.

Rõõm on tõdeda, et naised hoolitsevad enda eest piisavalt palju. Silm lausa puhkab! Jumestamine on nagu aksessuaar, millega premeeritakse end erilistel päevadel. Samas pikki kunstripsmeid, mis raamivad silmi ja lisavad pilgule vürtsi, kantakse iga päev ning need nõuavad hoolt iga kolme-nelja nädala tagant.

Mis vanuses on teie kliendid?

Kui meie klientidest rääkida, siis kõigub vanus seinast seina. Teretulnud on kõik!

Noored on juba nii palju huvi tundnud ilusalongis pakutavate teenuste kohta, et oskavad küsida ka kergvärvidega värvimise kohta. See on hea algus juuksevärvidega tutvumiseks.

Lõikamas on käidud juba 2-aastaselt või veelgi varem. Kuna meil on olemas spray-värve, mis tulevad pestes maha, oleme teinud nendega salke koguni 4-aastastele. Mõni 5-aastane printsess tuleb lihtsalt niisama emaga kaasa, aga soovib siis hoopis silmadele glittereid. Kõige vanem klient on olnud üle 80-aastane. 80ndates naised kasutavad teenust põhiliselt enne fotosessiooni või mõnda olulist sündmust oma elus. Õnneks on klientuur väga lai ning erinev ja just see muudabki töö põnevaks.

Kuidas on tagasiside? Kas rahule jäädes tänama tullakse?

5656-16
Salongi kamin ja kaunis kinkekaart

Tagasiside on väga oluline. Nii saame pakkuda aina kvaliteetsemat teenust. Seda on olnud palju, mis on väga hea, kuna selleta ei oskaks me ennast parandada. Siiani pole õnneks negatiivset tagasidet meieni jõudnud. Eesmärk on saata klient salongist välja nii, et ta oleks täiesti rahul. Seda teavad ka meie kliendid. Meile on toodud kommikarpidest nipsasjakesteni, et selle kaudu tänu avaldada. Isegi hiljuti tõi pruut meile tänutäheks pudeli head veini. Sellised žestid on tõesti liigutavad, kuid veel rohkem liigutab see, kui klient lahkub naeratus näol või kallistab pisar silmis.

Seega on tagasiside tõesti ääretult oluline ja me hindame seda väga. Igapäevaselt näeme positiivseid emotsioone ja rahulolevaid nägusid vahetult pärast tulemuse saavutamist. Tihti kliendid kirjutavad või helistavad meile ja tänavad tehtud töö eest. Osad käivad meid maiustega poputamas. Oleme väga uhked, et saame pakkuda positiivseid emotsioone ja enesekindlust ning loodame, et selline koostöö meie klintidega kestab edasi veel kaua.

Viimaks selgitab Dima, kuidas temast sai juuksur

5656-9
Kliendid ootamas ooteruumis

Umbes 14-aastasena olime poistega sõbra juures, kui üks neist küsis, et kes tal juukseid masinaga lõikaks. Olin kõige julgem ja nii ma siis tegingi seda. Kuna õnnestus päris hästi, siis oli tahtjaid ka edaspidi.

Mingil ajal hakkas mu ema juuksuriks ja siis tekkis mulgi tõsisem huvi selle ala vastu. Juba keskkoolis õppides käisin emaga Lätis juuksurite festivalidel. Lõpetasin siis keskkooli ära ja läksingi Tartusse juuksuriks õppima. Siin ma nüüd olen ning teen seda, mis mulle väga meeldib. Pärast kooli lõpetamist asusin tööle Foori juuksurisalongis, kus töötab ka mu ema. Alguses oli tunda klientide ebakindlust, kuid aja möödudes hakati minu järele üha rohkem küsima ning aegu broneerima. Eks oli ka neid momente, kui naisterahvad naeratasid ning püüdsid tähelepanu muuks, kui vaid soengu sättimiseks. Tänapäeval on suhteliselt tavaline, kui meesterahvas peab juuksuriametit. Selle töö juures saab igapäevaselt oma fantaasiat rakendada. Ükskõik, mida klient ka ei sooviks, saan alati midagi omalt poolt  lisada.

mm

Kommentaarid