Avaleht Nõuanded MIDAGI ENDA JAOKS! Hakka trenni tegema seitsme lihtsa sammu abil
MIDAGI ENDA JAOKS! Hakka trenni tegema seitsme lihtsa sammu abil
Nõuanded
0

MIDAGI ENDA JAOKS! Hakka trenni tegema seitsme lihtsa sammu abil

0

JooksmaKas oled tüdinud kõik pärastlõunad ja õhtud teleka ees vedelemisest? Kas oled tüdinud igal nädalalõpul sõpradega tass tassi järel kohvi lürpimisest?

Võib-olla on käes aeg teha sel sügisel midagi head iseenda jaoks – astu esimene samm ja hakka trenni tegema.

Selle juures on sulle abiks järgmised seitse lihtsat sammu.

Muuda oma argipäev aktiivsemaks

Kõige lihtsam viis muutuda diivanil vedelevast laiskvorstist kellekski, kes teeb korrapäraselt sporti, on teha seda järk-järgult. Kõige parem esimene samm on seega muuta oma argipäev aktiivsemaks ja seejärel lülitada nädalakavasse tasapisi uusi tegevusi.
Kuidas siis muuta argipäev aktiivsemaks? Võid proovida jalgsi toidupoodi minna või autoga sõitmise asemel tööle jalutada, võid iga päev kodus majapidamistöid teha või köögis põhjaliku puhastuse ette võtta.

Muuda diianil vedelemise aeg füüsiliselt aktiivsemaks

Igapäevasest voodis vedelemisest ja lugemisest, teleri vaatamisest või tundide viisi internetis surfamisest on kindlasti väga raske loobuda ja isegi kui saad sellega hakkama, ei kesta see kaua, sest tunned ennast täiesti pidetuna. Seega peaks sinu sügisese totaalse muutumise teine samm olema veidikese füüsilise aktiivsuse lisamine vabale ajale, mida sulle meeldib veeta passiivselt.
Telerit vaadates tõuse aeg-ajalt püsti ja istu uuesti, tõuse iga 30 sekundi järel arvuti tagant ja jaluta 5 minutit ümber maja või tee mõned istessetõusud iga kord, kui oled lõpetanud raamatus järjekordse peatüki.

Hakka aeg-ajalt ja kergelt trenni tegema

Pole mingit mõtet alguses iga päev kahetunnise treeninguga päevakava koostada, sest see ei tee muud, kui tapab su motivatsiooni, nii et viskad kava prügikasti kiiremini, kui selle kirjutasid. Kui hakkad lõpuks trenni tegema (mis peaks muide nüüd, pärast kaht esimest sammu, palju lihtsam olema), tee seda ainult 2–3 korda nädalas ning trenn olgu kerge ja meeldiv.
Alustuseks vali selline füüsiline tegevus, mis sulle meeldib – näiteks jalgrattasõit, rulluisutamine, matkamine või mis tahes muu ala, mis ei näi olevat piinavalt raske.

Leia kaaslane

Selleks et ka pikas plaanis oma äsja kasutusele võetud treeningkavale kindlaks jääda, on alati hea mõte leida n-ö kuriteokaaslane, keegi, kes pingutab sinuga koos ja muudab kõik palju lõbusamaks. Hea aeg selleks on tavaliselt mõni nädal pärast treenimisega alustamist, sest see on tavaliselt aeg, mil enamik inimesi elab läbi esimese motivatsioonikriisi.
Treeningukaaslane võib olla peaaegu igaüks: elukaaslane, kolleeg, sõber, lapsed ja mõnikord isegi inimene, keda sa (veel) isiklikult ei tunne.

Liitu treeningrühmaga

Üks parimaid asju sügise juures on see, et kõik algab uuesti. Uus kooliaasta, uued ärivõimalused ja ka spordiklubi uued treeningrühmad.
Tänapäeval on meil õnn valida arvukate fitnessi-kursuste hulgast, nii et sul (ja su treeningukaaslasel) ei tohiks tekkida probleemi sobiva rühma leidmisega. Osalemine treeningrühmas annab sulle just selle vajalikku lisatorke ja tugevdab harjumust tegeleda korrapäraselt oma füüsisega.

Sea sisse kodune jõusaal

Peaaegu kõik fitnessiseadmed, mis varem olid kättesaadavad ainult spordiklubides, on nüüd vabalt ja kõigile saadaval.
Väikese koduse jõusaali sisseseadmine, kus on olemas põhilised fitnessiseadmed, ei võta palju raha ja annab sulle võimaluse olla aktiivne iga kord 10 minutit vabal ajal, mida sul õnnestub päeva jooksul leida: hommikul enne tööleminekut, lõunat valmistades, oodates, millal lapsed oma koduste ülesannetega valmis saavad…

Mõõda oma edusamme

Viimane oluline samm, mille pead astuma, et viia lõpule oma sügisene muundumine kellekski, kes elab aktiivselt ja tervislikult, on ennast pidevalt motiveerida edasi tegutsema, pidades oma edusammudel silma peal.
Vaata oma keha peeglis, et näha kõiki uusi lihaseid, astu igal nädalal kaalule, et näha, kuidas kilod tasapisi vähemaks sulavad, või lihtsalt naudi kõiki neid lisaminuteid, mida suudad juba katkestamata ja täiesti hingetuks muutumata joosta.

Allikas: Dormeo 

mm
Head Uudised GoodNews
info@goodnews.ee

Kommentaarid