Avaleht Nõuanded NIPPE UNE LIGIMEELITAMISEKS! 7 loomingulist võimalust une ligimeelitamiseks
NIPPE UNE LIGIMEELITAMISEKS! 7 loomingulist võimalust une ligimeelitamiseks
Nõuanded
0

NIPPE UNE LIGIMEELITAMISEKS! 7 loomingulist võimalust une ligimeelitamiseks

0

UniKas sul on unega probleeme? Kui oled proovinud järele juba kõik teada-tuntud viisid magamajäämise hõlbustamiseks, on võib-olla aeg teha katset natuke ebatavalisemate võimalustega. Avaldame seitse väga loomingulist viisi, mis võivad aidata kergesti ja kiiresti une kohale meelitada.

Püsi ärkvel

See kõlab tõepoolest natuke hullult, aga see ongi nii hull nipp, et see tõepoolest toimib! Kui sa ei magama jääda, sest sa tahad magama jääda, peaksid võib-olla just seda nippi kasutama. Sa ei pea tegema muud, kui üritama kõigest väest ärkvel püsida, ja uni peaks tulema juba mõne minutiga. Su vaim on tugevam kui võib-olla ettegi kujutad, nii et see nipp võib tõesti toimida. Igal juhul ei nõua see suurt pingutust, nii et mida on sul kaotada, kui seda proovid?

Sulge parempoolne ninasõõre

Järjest hullemaks läheb – aga jällegi, tegelikult toimib see nipp päris hästi! See on vana jooganipp, mis aitab vererõhku alandada ja seega keha juba mõne minutiga lõõgastada. Selleks lama vasakul küljel, sule sõrmega vajutades parempoolne ninasõõre ning hinga aeglaselt ja sügavalt läbi vasakpoolse sõõrme. See peaks aitama lõõgastuda ja kiiresti uinuda, nii et tegemist on lihtsa ja täiesti loomuliku viisiga unetusest jagusaamiseks.

Käi päev mõttes läbi

Kui su päevad on stressirohked ja pea on õhtuti, kui üritad uinuda, alati mõtteid täis, siis võib olla abi sellest, kui terve päeva sündmused veel korra mõttes läbi käid. Nii saad rahuneda ja puhkama jääda. Võta mõttes kõik päevasündmused tagurpidi järjekorras läbi, sest see aitab sündmusi analüüsida ja muremõtted peast välja ajada. Kui oled leppinud kõigega, mis päeva jooksul juhtus või ette tuli, tuleb ka uni peatselt.

Lõdvesta lihaseid

Lihaste lõdvestamine on lihtne, kuid äärmiselt tõhus viis rahunemiseks ja sellele järgneb rahulik öö. Lihaste lõõgastamine on väga lihtne: lama selili, hinga sügavalt ja aeglaselt, siis pingulda sissehingamise ajal lihaseid, hoia mõne hetke vältel hinge kinni ning seejärel lõdvesta lihased ja hinga välja. Toimi nii iga kehaosaga eraldi, kuid tea, et see harjutus võib tõepoolest olla nii lõõgastav, et sa ei jõuagi lõpuni, sest suigud juba poole peal rahulikku unne.

Mine kohta, kus oled rahul ja õnnelik

Palju lihtsam on uinuda, kui oled õnnelik ja rahulolev, nii et kui lähed igal õhtul enne magamaminekut oma lemmikkohta, võib see tublisti une kvaliteedi parandamisele kaasa aidata. Sule silmad ja kujutle ennast kohta, kus tunned end kõige õnnelikumana. See võib olla su lemmikpuhkusekoht, lapsepõlvekodu või ka hoopis väljamõeldud paik, näiteks aas, kus kasvavad su lemmiklilled. Ole seal ja naudi kõiki detaile, mida su õnnelik paik pakub, ja varsti suigudki rahulikku unne.

Pane kõik mured paberile

Kui lamad sageli unetuna voodis, vähkred ja keerad alatasa külge, mõeldes kõigele, mida pead järgmisel päeval tegema, võib murede või toimetuste üleskirjutamine tõepoolest aidata sinu und parandada. Enne kui lähed voodisse, võta tükk paberit ja pliiats ning kirjuta üles kõik asjad, millega pead järgmisel päeval tegelema. Nende hulgas võivad olla ülesanded, mis tuleb ära teha, inimesed, kellele pead helistama, kohad, kuhu pead minema või probleemid, mis vajavad veel lahendamist. Niimoodi võid olla kindel, et ei unusta ühtegi neist, ja võid praeguseks need rahulikult peast heita ja magama jääda.

Ümise oma lemmiklaulu

Kas see kõlab natuke napakalt? Võib-olla tõesti, kuid tegelikult aitab see magama jääda, nii et ära heida seda nippi kui kasutut kõrvale, enne kui oled seda proovinud. Teha pole vaja muud, kui istuda või lamada mugavalt voodil ja lõdvestada täielikult kogu keha. Sule silmad ja suu, kuid suu olgu lõdvalt kinni, mitte kinni surutud. Nüüd hinga nina kaudu sisse ja lase õhk peaaegu suletud suu kaudu välja ning seejuures ümise. Keskendu kehas tekkivale vibratsioonile ja tunned, kuidas muutud üha unisemaks ja unisemaks. Korda seda paar korda, seejärel ole vaikselt ja tunneta, kuidas hõljud tasakesi magusate unenägude maale.

Allikas: Dormeo

mm
Head Uudised GoodNews
info@goodnews.ee

Kommentaarid