Avaleht Ilu-uudised Uudiseid salenemise maailmast!
Uudiseid salenemise maailmast!

Uudiseid salenemise maailmast!

Uudiseid salenemis maailmast!Aastavahetuse ja jõuluaja saabudes soovime kõik olla tähtsatel pidudel säravad ja saledad. Pole vaja ette võtta kiiret dieeti, mis ei pruugi tulemusi anda või teeb seda vaid hetkeks. Pigem vaata üle oma toidulaud ja erinevad osad, mis seal esindatud on. Kui oled teadlik sellest, millise toimega on erinevad juurviljad või toiduained, saad muuta enda elustiili ning ka kehakaalu.

Õunaäädikas

Sega paar teelusikatäit õunaäädikat kahe liitri vee hulka ja joo see päeva jooksul ära. Õunaäädikal on salendavad toimed ning puhastav toime kogu organismile. Samuti on hea lahjendatud õunaäädikaga loputada juukseid, õunaäädikas muudab juuksed tugevamaks ja paksemaks.

Linaseemnepulber

Lisa hommikuse mahla või pudru hulka üks supilusikatäis linaseemnepulbrit. Linaseemnetes sisaldub palju toitaineid ning kiudaineid, mis on meie organismile väga vajalikud. Samuti saab linaseemnetest ka näomaske ja koorijaid valmistada.

Kaloreid põletav mahl

Joo igal hommikul tass viinamarjamahla, mille hulka sega üks teelusikatäis õunaäädikat ja üks teelusikatäis linaseemnepulbrit. Imeline mahl, milles on koos kõik vajalikud ained ning toimed.

Sidrunivesi ja oliiviõli

Sega tassi sooja vee hulka rohkelt värskelt pressitud sidrunimahla ja üks teelusikatäis oliiviõli ning joo seda enne igat hommikusööki. See retsept aitab eriti hästi just kõhu vähendamiseks.

Ainevahetuse kiirendamiseks

Joo hommikul ärgates klaas jäävett või võta enne hommikusööki üks supilusikatäis oliiviõli. Igat hommikut on hea alustada klaasi veega, sest just vesi on kõige puhtam koostis alustamaks organismi tööd.

Ka rohelise, valge või oolong tee igapäevane tarbimine kiirendab ainevahetust umbes 20-25% võrra. Eriti just oolongit peetakse ainulaadseks looduslikuks kõhumisvahendiks. Oolongi polüfenooli ühendid lõhustavad ja väljutavad inimorganismist rasva tunduvalt paremini, kui mis tahes teine tee.

Uudiseid salenemis maailmast2!Cayenne’i pipra-sibula smuuti on üks kaval salenemise nipp. Soovitav oleks asendada ebatervislikud snäkid roheliste smuutidega. Ühtlasi nii kasuliku kui maitsva tulemuse saate kui segate blenderis näiteks järgnevad koostisained: pool avokaadot, kaks tomatit, pool punast sibulat, üks oranž paprika, peotäis peterselli ja kaks tassi vett. Lisa näputäis cayenne’i pipart ja natuke soola.
Sibul stimuleerib neerude talitlust ja aitab väljutada vedelikke. Sibula soolestikku puhastavate ja seedimist reguleerivate omaduste säilitamiseks on kõige efektiivsem seda just toorelt süüa. Cayenne’i pipar see-eest sisaldab ohtralt kapsaitsiini, mis soodustab vereringe ja südame tööd ning aktiveerib ainevahetust. Selle pipra oma toitudele lisamisega võib kaotada päevas kuni 50 lisakalorit.

Toitumisele saad veel kaasa aidata enda tehtud rasvu põletava kreemiga: aseta blenderisse üks tass lahustuvat kohvipuru, üks tass suhkrut ja kaks tassi oliiviõli. Sega aineid hoolega paar minutit kuni moodustub ühtlane kreem. Võimaluse korral lisa ka veidi lagritsaekstrakti. Masseeri saadud kreem soovitud piirkonnale ja seo rätiku või riidega kinni. Kreemi võid jätta mõjuma poolest kuni ühe tunnini. Pärast pese sooja veega maha. Nädala jooksul tarbitavat kreemikogust võib külmkapis suletud purgiga edukalt säilitada.

Veel toiduainetest

Kurk – külm toiduaine. Väljutab kehast liigset kuumust, mürkaineid ja vedelikku ning toidab nahka. Kurk sisaldab tartroonhapet, mis pidurdab süsivesikutest rasvade sünteesi.
Tomat – neutraalne toiduaine. Tugevdab põrna ja toetab seedimist.Väljutab kehast liigset kuumust ja mürke.
Redis – neutraalne ja jahe toiduaine. Toetab seedimist, ergutab süljeeritust.
Šampinjonid – neutraalsed. Eriti soovitatakse ülekaalulistele tursete puhul.
Tšilli – termiliselt kuum. Sisaldab kapsaitsiini, mis stimuleerib ainevahetust.
Küüslauk – termiliselt soe. Alandab vererõhku ja vere kolesteroolisisaldust.
Hiina kapsas – kergelt jahe. Ergutab seedimist ja hoiab veresooned elastsed.
Baklažaan – jahe. Väljutab kuumust ja kosutab verd, langetab kõrget vererõhku ja kaalu.
Porgand – neutraalne. Tugevdab põrna ja alandab vere kolesteroolisisaldust.
Õun – jahe. Leevendab kõhukinnisust, alandab kõrget vererõhku.
Pea meeles, et inimene on see, mida ta sööb, seega saa oma toidust teadlikuks!

Tuuli Mäemat
Ilu&Mood toimetaja

Kommentaarid