Mida ootavad tuntud blogijad tuleviku Kaubamajalt?
Kaubamaja teeb hetkel tihedat koostööd Tallinna Linnavalitsuse ja Eesti Arhitektide Liiduga, kuulutamaks välja arhitektuurikonkurssi uue maja ehitamiseks. Ühiselt on juba ettevalmistatud avaliku arutelu läbinud arhitektuurikonkursi tingimused. Enne konkursi väljakuulutamist on veel vajalik linnaga kokku leppida lähteülesandes sisalduva liikluslahenduse osas, mille osas tehakse aktiivselt tööd ning loodetakse juba lähiajal jõuda sobiva lahenduseni.
Koostöös Eesti parimate ekspertidega loodetakse 5-7 aasta pärast luua uus Tallinna linnasüdame ehe, mis Euroopa suurlinnadega võrdväärselt oleks koht, kuhu uhkusega võiksid tulla nii meie oma inimesed kui ka Tallinna külastajad.
Uurisime selle valguses, milliseid ootusi esitavad tuleviku Kaubamajale Eesti tuntud blogijad, moevaldkonnast sisustuse ja toidumaailmani.
Aljona Eesmaa, stilist, moeblogija ja Portail.ee asutaja
Kui ma täna Kaubamaja peale mõtlen, siis ennekõike sooviksin ma, et see muutuks paremini hoomatavaks. Olles Kaubamajas käinud sadu ja sadu kordi, nii tööalaste tegemiste raames kui omaenda poodlemise lõbuks, siis ikka ja jälle ei suuda ma esimese korraga teatud kaubamärke üles leida. Või on minu navigeerimises viga? Mulle tundub, et shop-in-shop on suund, millega Kaubamaja võiks jätkata ning kindlasti jätkan ma aplodeerimist sellele, kui Kaubamaja toob valikusse veel ja veel Eesti disainereid ja kodumaiseid brände. Samuti näen, et Kaubamaja võiks oma sisekujunduses ning disainijoones muutuda ühtlasemaks ning ükskõik millisesse osakonda sattudes käiks see Kaubamaja juurde kuuluv „miski“ sinuga alati kaasas – olgu see karge põhjamaine disain, olgu selleks interaktiivsed lahendused või suurepärased väljapanekud.
Miramii Maarja Vaher, sisustusblogi Miramii autor
Mulle meeldib reisida ja oma reisidel ka kohalikke kaubamaju külastada. Nii ilmselgelt on mul nähtud Harrods, La Rinascente, Galeries Lafayette ja Macys. Need kaubamajad on kui ikoonid, suured osad linnadest ja nende ajaloost. On suur rõõm tõdeda, et ka meie pisikesel kodumaal on ju tegelikult selline ikoon täiesti olemas, mis tähtsal suurema ja uhkema tuleviku suunal marsib. Et oma tähtsust veelgi enam kinnitada ja olla üks uhkete kaubamajade seas maailmas. Tallinna Kaubamaja.
Mina, suure kodukujundushuvilisena ootan uuendatud Kaubamaja lemmikosakondadelt tegelikult päris palju. Ma loodan, et seal ringi jalutades suudetakse osavalt kõrvutada nii maailmakuulsad disainerid kui ka meie kohalikud hakkajad. Ma loodan, et külastajad oma valikuid tehes suudavad väärtustada mõlemat, sest ühest võib saada teine ja seda vaid läbi meie toetuse. Ma tean ja usun, et oma väljapanekutega minnakse sama julgelt edasi, inspireerides kõiki kodufänne ja alles sisustama hakkajaid. Kaubamaja vaateaknad ei jäta ju kedagi külmaks ja jõuludeks dekoreeritud söögilauad inspireerivad külastajaid ka kodudes välisele rohkem rõhku panema.
Kaubamaja on senini toonud mulle koju kätte päris mitmed tooted, mida muidu harjunud reisidelt ostma või ajakirjades nägema ja olen veendunud, et sama osavalt tehakse seda ka edaspidi. Mulle meeldib oma valikuid tegema asudes astuda pigem kuskile, mis mulle ja meile nii südamesse pugenud on ja jätta välismaa netipoed mõneks teiseks korraks. Ma ei armasta väga suuri kaubanduskeskuseid ja eelistan pigem lahtiseid, avaraid, salajaste soppidega kaubamaju, mis tekitavad koduse ja õduse tunde ja loodan, et seda osatakse osavalt säilitada.
Britta Talving, moeblogija
Kindlasti võiks tuleviku Kaubamajas olla esindatud veelgi suurem valik Eesti disainereid, sest oleks ju mõnus, kui nad oleksid just südalinna kokku koondatud ja Kaubamajast paremat pinda ma nendele küll ei oska ette kujutada. Ja söögikohad! Mõnusaid ja erinevaid söögikohti võiks Kaubamajas kindlasti rohkem olla – ka selles osas võiksid nad olla suunanäitajad ehk võiksid uude majja tuua näiteks aasiapäraseid kööke ja muud sellist, mida linnas just ülemäära palju ei ole.
Silja Luide, toidublogija
Armastan toidupoodides käimist, eriti just välismaal. Mulle meeldib vaadata valikut, tunda aroome ja lõhnu, uudistada ja valida endale sobivaid asju välja, avastada uusi lemmikuid ja katsetada põnevaid maitseid. Mulle tohutult meeldivad väikesed juustu-, pagari- ja lihapoed Prantsusmaal ning ideaalses kaubamajas võiksid olla need osakonnad nagu sealsed väikesed poekesed, kuhu saaks uksest sisse minna ja selles keskkonnas viibida.
Suurte poodide toiduvalikule mõeldes tulevad mul alati esimese asjana silme ette Hispaania kaubamajade meetrite, mõnel juhul ka kümnete meetrite, pikkused värskete mereandide ja kala, samuti liha ja singi letid. Mulle tohutult meeldiks, kui Eestis oleks midagi ligilähedaseltki sarnast, kus enamik vajalikku kraami olemas oleks ja kuhu saata inimesi, kes mõnda konkreetset asja soovivad osta. Sama on hispaanlaste valmistatud maailma parimate sinkide (eriti muidugi jamon iberico erinevad sordid) ja hea valikuga värske kvaliteetse liha lettidega. Oleksin ise püsiklient ja saadaksin ka kõik need sinna, kes minult nõu küsivad. Muidugi on tore, kui on ka korralikud leiva-saia, värskete küpsetiste, maitseainete, juustude, piimatoodete, aed- ja puuviljade osakonnad, samuti rikkalik veini- ja käsitööõllesortiment. Mida rohkem asju saab ühest kohast kätte, seda mugavam ja parem.
Lucine Ayanian, moeblogija ja stilist
Uuelt Kaubamajalt ootan ennekõike värskust, nii interjööri disainis kui ka valgustuses – avarat ruumi, minimaalselt interjööridetaile, rohkem valgust ja uut ruumikorraldust. Minu jaoks on praegu naisteosakonnas puudu ruumi planeerimise loogikast, ei saa aru, kust alustada riiete vaatamist ja valikut ning lõpuks olen end riiete hulka ära kaotanud.
Kuna Kaubamaja pakub alati väga laia kaubavalikut, on minu meelest mõistlikum teha eraldi tsoonid, kust igaüks leiaks endale sobiva – noortest naistest soliidsete daamideni. Loodan, et tulevikus laieneb rasedatele mõeldud asjade valik, ka nemad tahavad sama moodsad ja stiilsed olla. Kindlasti on oluline jätkuvalt Eesti enda disaini esile tõsta, tekitada inimestes harjumus osta kodumaiseid brände.
Veel võiks igas riietusruumis olla teenindaja kutsumiseks abinupp. Kui kliendil on vaja suurust vahetada või näiteks lukku kinni panna, siis ta saaks vajadusel kohe abi kutsuda. Ja viimane idee veel valiku huvitavamaks tegemiseks – iga kuu võiks teha ka põneva erivaliku, special pics, mille paneb kokku Kaubamaja poolt külla kutsutud stilist, aga miks mitte ka laulja või sportlane oma lemmikuid valides.